یزدفردا:استاندار یزد گفت: اعطای گواهی نامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شهید صدوقی(ره) یزد افتخار است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " محمد رضا فلاح زاده " در آیین اعطای گواهی نامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شهید آیت ا... صدوقی (ره) یزد با اشاره به 19 سال كسب رتبه اول استان یزد در كنكور سراسری، اظهار داشت: یزد در حوزه توریست خارجی رتبه سوم كشور را به خود اختصاص داده و در حوزه توریست داخلی نیز پیشرفت خوبی داشته است.

 

استاندار گفت: در حوزه مخابرات، تولید، كشاورزی و صادرات پیشرفت خوبی در استان اتفاق افتاده است و همچنین بالاترین ذخایر معدنی، رتبه ششم كشور در حوزه صنعت، تولید 50 درصد كاشی و سرامیك كشور و تولید 27 درصد محصولات نساجی كشور متعلق به استان یزد می باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شروع پروازهای برون مرزی از سال 73 در فرودگاه شهید صدوقی (ره)، گفت: 90 پرواز در طول هفته در این فرودگاه صورت می پذیرد.

 

قائم مقام وزیر راه و شهر سازی و ریاست سازمان هواپیمایی كشوری نیز اظهار داشت: 235 فروند هواپیما در كشور به فعالیت مشغولند كه روزانه 600 پرواز را در سطح كشور رقم می زنند.

 

" حمید رضا پهلوانی " با اشاره به تحریم های اعمال شده توسط استكبار جهانی به جمهوری اسلامی، گفت: تلاش هایی برای ساخت تمامی قطعات مورد نیاز یك هواپیما در داخل كشور صورت گرفته است.

 

وی اظهار امیدواری كرد: طراحی و ساخت هواپیمایی بومی با ظرفیت 150 نفر در كشور محقق شود.

 

پهلوانی اعطای این گواهی نامه را به معنای اطمینان سازمان هواپیمایی كشور از انجام وظیفه فرودگاه یزد به نحو احسن دانست و گفت: 8 فرودگاه بین المللی در سطح كشور شناسایی شده كه پنجمین گواهی نامه به فرودگاه شهید صدوقی (ره) یزد اختصاص یافته است.

 

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شركت فرودگاه های كشور نیز از برقراری 4 هزار و 400 پرواز و جابه جایی 480 هزار نفر مسافر در طول سال گذشته در فرودگاه شهید صدوقی (ره) خبر داد.

 

" محمود رسولی نژاد " افزود: كاركرد سال گذشته فرودگاه یزد 4 میلیارد و سیصد میلیون تومان درآمد را در پی داشته است.

 

مدیر كل فرودگاه شهید صدوقی (ره) یزد نیز در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از روند پیشرفت این فرودگاه پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا